BRNO, EPJ - 25. 5. 2013

27.05.2013 22:00

Brněnský EP junorů měl být důležitý závod pro Frantu Lindušku, protože to byla zároveň poslední možnost se kvalifikovat na ME juniorů. Atmosféru a průběh závodu i s jeho velkými problémy Franta přibližuje v následujícím příspěvku:

 

Druhý ostrý start do sezony a zároveň kvalifikace na letošní MEJ pro mě vůbec nebyla procházka růžovým sadem. Nevadilo by, že voda i vzduch byly na modrých teploměrových číslech (sevření Brněnské přehrady bylo opravdu mrazivé), ba ani mokré a tudíž velmi nebezpečné silnice nenadělaly takovou paseku ve startovním poli (a to u dívek i chlapců), jako defekty v podobě prázdných píchlých kol. Těch bylo opravdu podezřele moc, a bohužel mezi oběti jsem patřil i já. Přitom závod samotný pro mě začal velice příznivě. Šel jsem do závodění s tím, že se chci prokousat žebříčkem co nejvýše. Už v plavecké části jsem nasadil ostré tempo a přestože jsem nepatřil k úplně nejrychlejším plavcům, držel jsem se na čele závodu a vylézal v první skupině. Depo jsem zvládl také celkem rychle, ale pak přišel defekt v prvním okruhu kola, které se mi také jelo velmi dobře, a veškeré naděje byly ty tam. Naštvaný jsem se vrátil do depa, s Honzou jsme vyměnili duši a mě napadlo, že jsem sem nejel přeci zbytečně. A tak jsem se přihlásil na start Českého poháru, mistrovství ČR ve sprintu, který se jel na stejných tratích jako evropský pohár juniorů, jen s dvouhodinovým zpožděním. Závod jsem ve své kategorii navzdory lehké únavě a stresu vyhrál, jelo se mi velmi dobře, ale zbytečně jsem v cyklistické části neriskoval. Po závodě jsem se dozvěděl o své nominaci na MEJ do Turecka, zároveň vítězství v ČP mi přineslo cenné body do celkového hodnocení, takže se nakonec neštěstí ve štěstí obrátilo a všechno dobře dopadlo. Nyní se s Honzou snažíme, co nejlépe se připravit na MEJ, držte palce! :)

František Linduška