14_01_01_SILVESTROVSKÝ BĚH OČIMA FRANTY LINDUŠKY

01.01.2014 21:29

Už pár let jsem si říkal, že na Silvestra bych mohl podniknout něco, čím bych dobře uzavřel roční kapitolu. A až letos jsem se odhodlal k činu. Jak jinak zakončit rok než parádním závodem, toho jsem se držel a 31. prosince 2013 jsem se postavil na start tradičního Silvesterlauf v příhraničním městečku Gmünd. Ten samý den se běžel také závod v Trhových Svinech, ale jelikož ani Gmünd není od mého bydliště nikterak daleko, rozhodl jsem se pro účast v zahraniční konkurenci. Také mě lákalo si změřit síly s Josefem Havlíčkem, českým reprezentantem v běhu na 3 km ve steeplu, který zde startoval také. A vůbec účast byla víc než hojná. Pořadatelé hlásili celkem 600 závodníků. Mnozí si přišli zaběhnout pro srandu, někteří ale mysleli na celkem tučné finanční prémie a na to se porvat o přední místa. Běželo se přímo ve středu města na pěti okruzích o délce 1300 metrů, traťový rekord 21:31. Od samého začátku se šlo ostře. Já s Pepou jsme vytvořili na čele asi desetičlennou skupinku, která se ale po chvilce roztrhala a zbyli jsme v ní už jen tři, po asi třech kolech jen já s Pepou, který mi v závěru pláchnul asi o 20 vteřin. Oba dva jsme překonali traťák, Pepa bral vítězství (sto litrů piva :) a já druhou placku, což pro mě znamenalo dobrý pocit a 70 Euro. Rakušané zkrátka umí ocenit sportovce a atmosféra s cenami i na takovýchto „lokálních“ závodech daleko předčí naše závody republikové.

Výsledky: 1.Josef Havlíček (21:06) 2. František Lidnuška (21:20) 3.Ginterstorfer Phillip (21:33)